هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

 

حجمِ اندوه، کمی بیشتر از ظرفم بود

خواست طغیان نکنم روی جهان؛ جاری شد

بغض، از حنجره تا خانه ی چشمانم را

سخت پیمود؛ اگر چشمه ی قهاری شد

 

گفته بودید دچارید به بی حوصلگی

تا که ابری نشود حالِ من از دستِ شما

مقصدِ چشمه ی من پهنه ی دریاست ولی

چه کنم خورد سرِ راه، به بُن بستِ شما

 

قصدِ من حمله به آرامِشِتان نیست، اگر

گزمه ی مَردُمَکم حالِ پریشان دارد

دستِ من نیست، ببخشید که می سوزم و گاه

این براَفروختنم، لهجه ی باران دارد

 

شاید اینگونه کمی باز به موج اندازد

اشکِ من، راکدِ مردابِ شما را، شاید!

بی جهت، مضطربِ رنجِ تلاطم نشوید

از توقف، که تنِ بِرکه، نمی آساید

 

جلبِ دلسوزیِ تان در سرِ من نیست؛ دلم  

در نهان نیز چنین راه به دریا دارد

آخرین اسلحه ام مثل شما، رفتن نیست

بمبِ رنجیست که در گودِ گلو جا دارد

 

بی هوا باختنِ صبرِ مرا درک کنید

بغض اگر جُرمِ بزرگیست به قانونِ شما

غصه ای نیست که بی مَحکمه هم کوتاه است

دستِ جیحونِ من از دامنِ هامونِ شما

 

غیرِ فهمیده شدن، هیچ نمی خواهم، حیف

زورقِ ذوقِ شما بر گِلِ اندوه نشست

دستِ کم ذره ای از عاطفه تان خرج کنید

به سرِ خسته اگر شانه سپردن، سخت است

 

 

صخره از سد شدنِ خویش کِی آسود، که من

سد ببندم به سرِ رودِ به این زیبایی

عاقبت غرقه ی اشکیم، برآییم اگر

هر کدام از پسِ تنهاییِ خود، تنهایی

 

نظرات  (۳)

  • شادان شهرو بختیاری
  • رود بر مهربانو پوربافرانی گران ارج

    سروده ی بسیار زیبایی خواندم

    لب مریزاد

    و شکوه قلم تان جاودان

    پاسخ:
    درود استاد گرانمهر
    سپاس از لطف حضور و نظر ارزشمندتان
    سپاس از همراهی و حمایت همیشگی تان
    پایدار باشید به مهر
  • سپیده طالبی
  • تامل برانگیز و زیبا

     

    درودها بانوی گرامی

    پاسخ:
    سپاسگزارم مهربانوی عزیزم
    حضور گرم و نظر ارزشمندتان مایه ی دلگرمی ست
    برقرار باشید به مهر

    سلام 

    ما هیچ ما نگاه...

    شعر زیبایی بود ،دستمریزاد 

    🌷

    پاسخ:
    سلام
    سپاس از لطف نظر و حضورتان

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">