هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

 

سال هاست

بر کرانه ی سکوت

پای دشتِ انتظار

نبشِ کوچه ی صبوری و دعا،.. نشسته ام

سال هاست

محضِ اشتیاقِ پَر گشودنت به بازگشت

کنجِ بالِ هر پرنده ی مهاجری،.. دخیل بسته ام

 

سال هاست

جای تو،.. پُرم از آفتاب و آسمان و آب

از مسیرِ شوقِ چشم هام می چکد

سال هاست، قطره قطره، انتظار،.. بی حساب

 

با خیالِ بودنت

هر سپیده، خانه های شهر را طواف کرده ام

من، تمامِ سال های رفته را به پای تو

لحظه لحظه لحظه اعتکاف کرده ام

 

من چه کرده ام بگو

من چه کرده ام که رفته ای بدون گفتگو

 

گرچه انتهای فصل طاقتم هنوز نیست

منتظر نشسته ام که بشنوم

مَرغزارِ مهربانی ات دچار چیست؟

 

گوش کن!

در تواضعِ بنفشِ شاخه های تُردِ بید

وصفِ عشق جاری است

گوش کن!

خانه بی تو غمکده

کوچه بی تو صحنِ سُرخِ سوگواری است

 

من تو را به پای وعده ای نکاشتم،.. شبیه تو

من تو را از آشیان، نرانده ام به صد فریب

هیچ لحظه ای نخواندمت، مگر به بانگِ نرم

هیچ گونه ای نبوده ام کنار تو،.. مگر نجیب

 

پس چرا سکوتِ تو به سینه چنگ می زند؟

پس چرا چنین دچارِ اِستحاله ام؟

پس چرا نمی رسی به زخم های من؟

من که گفته اند، زن

من که گفته اند، یک جراحتِ هزار ساله ام!

 

سال هاست

انتظار می کشم تو را در این عذاب

سرد و خالی ام شبیه یک حباب

سال هاست

رفته بختِ من کنارِ بوته ای به خواب

 

۱۳۹۵

نظرات  (۵)

سرو آزادیم، ما را حاجت پیوند نیست
هرکه از ما بگذرد چون آب، ممنونیم ما
[صائب تبریزی]
پاسخ:
🙏
سلام 
زیبا و تاثیر گذار بود 
دستمریزاد شاعر 

پاسخ:
سلام
سپاس از لطفتان
  • شادان شهرو بختیاری
  • درود و لب مریزاد، نیمایی زیبایی خواندم ، قلمتان استوار
    پاسخ:
    درود استاد بزرگوار
    نظر لطف شماست 
    🌹
  • سپیده طالبی
  • سلام بانوی نازنین
    نیمایی بسیار زیبایی خواندم
    قلمتان مانا

    پاسخ:
    سلام بانوی عزیز
    سپاس از محبت شما
    بزرگوارید

    سلام عشقم

    "سالهاست، به فرض بودنت، دل شکسته ام، بگو چه کرده ام"، که عشق را محکوم به چنین سکوتی طولانیست.

    آرزوی سلامتی بر گرمای وجودم, نازنین بانوی خانه ام، مهربانو

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنون از حضور پر مهر و کلمات پر محبتت مهربانم
    سایه ات بر سرم همواره مستدام
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">