هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

 

باران گرفته است

باز از حضورِ ابر

گلدانِ ذوقِ زندگی ام جان گرفته است

 

باران گرفته است ولی تا تو با منی

من زیرِ بارِ منّتِ چتری نمی روم

با هم بیا به لطفِ همین نَم، رها شویم

از هرچه قید و بند،.. در این وقتِ مُغتنم

 

با من بیا برقص

با من برقص پایِ همین اتفاقِ خوش

با هم بیا به یُمنِ حضورش سبُک شویم

 

با هم بیا قدم به قدم فرشِ سنگ را

از کوبه های پنجه ی خود زیر و رو کنیم

با من بیا که ریزشِ باران بهانه است

تا با هم از هر آنچه مگو،.. گفتگو کنیم

 

با من بیا بچرخ

بی وزن، بی هوا

با من بچرخ مثل همین برگ،.. مبتلا

 

تا شوق در هواست

تا عطرِخاکِ نم زده در شامه های ماست

تا عشق، می چکد از عشوه های بید

تا ابر می دهد به زمین، وعده و امید

همرقصِ برگ و بوته و باران و من بمان

آوازِ آب را

با ناودان بخوان

 

با ناودان بخوان

از کوچه ی بهار

از سَروهای سبز

تا بوته های خار

همپای من برقص

همپای من بچرخ

دور از هر آنچه دور

دور از هر آنچه تلخ

 

با ناودان بخوان که دلزده ام از وفورِ "هیس"

با من بیا برقص

بی چتر،.. نرم و خیس

 

با من بیا که پنجره ها باز می شوند

وقتی به دربِ بسته بخندیم بی دلیل

با من بیا که درکِ همین حالِ حاضر است

در عمقِ این فضا

این عشقِ بی بدیل

 

با من بیا که بودنِ باران کنارِ تو

بغضِ مرا شکست

با من بیا برقص

باران گرفته است

 

 

نظرات  (۵)

با من بیا که بودن باران در کنار تو
از شوق بودنت، چه قوس و قزحی کشیده است
عالی بود :))))
پاسخ:
سپاسگزارم از توجه شما و همچنین بداهه ی زیبا
در پناه حق
  • شادان شهرو بختیاری
  • درودها خانم پوربافرانی بزرگمهر
    عالی بود
    واقعآ از خواندن این نیمایی زیبا لذت بردم

    تفکیک بند عالی
    جاگیری قافیه ها عالی
    حس برانگیزی عالی

    بی دلیل نبود که شما را به عنوان یکی از چهره های مستعد نیمایی سرایی معاصر  می شناختم .

    دست و دل و قلم مریزاد

    پاسخ:
    سلام استاد بزرگوار
    نظر لطف شماست
    هرچه اکنون هستم نتیجه ی لطف و توجه شما و درس هاییست که از شما آموخته ام
    و باز هم جای پیشرفت هست و هنوز می آموزم

    سایه تان مستدام
    در پناه مهر
  • جناب منزوی
  • درود بر شما
    از شروع خیلی خوشم آمد و همینطور ادامه.
    زیبا نگاشتید
    پاسخ:
    سپاس از لطف نظر و حضور شما
    در پناه حق
    خیلی خوب بود 
    🌹🌹🌹
    پاسخ:
    سپاس از لطف شما
    درود بر عزیز مهربانم
    بسیار عالی و دلنشین 
    انشاا.. موفق باشی 
    همیشه به شعر
    همسر خوبم
    پاسخ:
    سلام و درود همسر مهربانم
    ممنون که همراهی ام می کنی
    محبت هایت را بی نهایت سپاس عزیزم
    زنده باشی و شاد 🙏💕🌹
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">