هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

 

جانِ هر جمع شدم، شهره ی هر شهر، اما
قلم، انگار فقط حالِ مرا می فهمد
بزرخِ ذهنِ مرا هیچ نفهمید وگذشت
هرکسی گفت که احوالِ مرا می فهمد

شعربافیِ من از فرطِ هنرمندی نیست
واژه سنگ است و من آن برکه ی از خود بیخود
شعر اگر زرد، اگر طرد، اگر حاکیِ درد
غیر از آن چیست که امثالِ مرا می فهمد؟

به من از گرمیِ امّید نگو؛ قصه نباف
از بهاری که قرار است زمانی برسد
تا زمستانم و لبریزِ برودت،.. تنها
اخوان، معنیِ توچالِ مرا می فهمد

شعرهایم همه از حاشیه بیرون زده اند
قلمِ سوخته ام وقتِ بیان، می لنگد
غصه ای نیست اگر لهجه ی من معلول است
دستِ کم، قشرِ کر و لال، مرا می فهمد

منم و طبعِ کج و شوقِ قلمْ فرسایی
شعر، فریادِ من از شدّتِ لبْ دوختن است
شعر، بی قیدترین شکلِ من از این دنیاست
آسمان است،... پر و بالِ مرا می فهمد

تا تخیل به حقیقت برسد، شعر بریز
عمقِ فنجانِ من و طبعِ بلندت، پُر کن!
شاعری باش که از تلخ ترین بیتِ غزل
فال نه،... شیوه ی اغفالِ مرا می فهمد

تهِ دیوانِ تو بیتی ست که تفسیرِ من است
مرگ در غائله ی قافیه، تقدیرِ من است
من ردیفم، تو به هر قالب اگر تن بدهی
معنیِ واژه ی سیّال،... مرا می فهمد

به قلم، سطر، غزل، واژه پناه آوردم
شعر اگر جُرم، بگو، رو به گناه آوردم
هر کجا حرف، حرام است، همان جا بنویس؛
شعر!، این بانیِ جنجال!، مرا می فهمد

 

نظرات  (۷)

  • بابای نرگس
  • بسیار زیبا... 
    پاسخ:
    سپاس از لطف شما
    زیبا بود:)) 
    پاسخ:
    سپاسگزارم
    محبت دارید :)
  • chefft.blog.ir 💞💕
  • ممنون از پست زیبانون
    پاسخ:
    محبت دارید
    :)
  • پســـــــــــــر روزگــــــــــار
  • عالی بود
    پاسخ:
    سپاسگزارم
  • شادان شهرو
  • لب مریزاد مهربانو
    بسیار زیبا قلم رقصانده آید
    درود بر قلمی که به دست میگیرید 
    و قدمی که در  وادی احساس میزنید
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب استاد بزرگوار
    از دیدن نظرتان شگفت زده و خرسند شد
    مشتاق دیدار نظر پرمهر و سازنده تان در وبلاگ بودم
    به مهر خواندید
    سایه تان مستدام
    خیلی زیبا 
    😔😔
    پاسخ:
    سپاسگزارم
    عالی بود چند بار خوندم عالی بود افرین 
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">