هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

هزارتوی خیال

اگر شاعری نمی دانی، دست کم یک شعر دلنشین باش!

 

گفتند بهار، پشتِ تنْ پوشِ تو است

باشد که به خَتمِ این زمستان برسیم

آغازِ بهشت، از بَر و دوشِ تو است

با هم بشود به رستگاران برسیم

 

گفتند که شیرازی و خورشیدْ صفت

با این منِ تبریز، نخواهی جوشید

سهراب نوشت: "آسمان مال من است"

تا از پسِ هر کجا به کاشان برسیم

 

از فصلِ جدایی خبری نیست،.. نگو

این خونِ دلی که داده دنیا، کافیست

بنشین به خوشی، سفره ی دل، باز کنیم

شاید به دو لقمه نان و ریحان برسیم

 

تا تومورِ غصه های ما آب شود

تا حال و هوای زندگی برگردد

تجویز شدی که مرگ را پس بزنم

مُزمن تر از این بیا به درمان برسیم

 

بر پهنه ی آسمان من، آن ماهی

پیدا شده ای از پسِ هر گمراهی

با این منِ کم، راه بیا تا گاهی

با هم به حسابِ هر خیابان برسیم

 

گفتند که ما شیشه و سنگیم، اما..

گفتند که مهتاب و پلنگیم، اما..

با هم همه جا بیا بجنگیم، اما..

نگذار برای هم به پایان برسیم

 

نظرات  (۶)

  • شادان شهرو بختیاری
  • سلام و عرض ادب حانم پوربافرانی بزرگمهر
    لب مریزاد
    قشنگ بود

    توی تایپ ( کافیست) یک حرف اضافه تایپ شده 


    پاسخ:
    سلام استاد گرامی
    سپاس از لطف حضور و نظرتان

    بله. اشتباه تایپ بود. ممنون بابت یادآوری
    اصلاح شد

    سایه تان مستدام
  • سٰارِقِ دِلْ
  • در این شب های بی پایان دلم دلدار میخواهد
    کمی در کویت آرامش کمی دیدار میخواهد

    دلم تنگ است و آشفته برایت شعر میبافم
    غزل خیز است دلتنگی ،فقط خودکار میخواهد

    تو گفتی دوستم داری هزاران بار اما دل
    نمیدانم نمیدانم چرا تکرار میخواهد

    نگو خالی شدی از من، که من از عشق لبریزم
    قدم در راه جان دادن دلی سرشار میخواهد

    تو رفتی دل پناهش رفت و این سر تکیه گاهش رفت
    و حالا این سر تنها طناب دار میخواهد

    در این شب های بی رحمی که حالم را نمیفهمی
    لبم دور از لبان تو دو نخ سیگار میخواهد

    همیشه میزند طعنه به من آیینه بعد از تو
    گمانم مثل من او هم تو را بسیار میخواهد

    مثل همیشه دلپسند بود 😊😊😊
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    بزرگوارید

    و ممنون تر بابت این شعر قشنگ
    جسارتا شاعر این شعر کیه؟
  • جناب منزوی
  • سلام
    خیلی زیبا بود. واقعاً لذت بردم. درود بر شما🌺
    پاسخ:
    سپاسگزارم
    محبت دارید
    خیلی قشنگ بود :)
    پاسخ:
    محبت دارید عزیزم 🙏🌹
  • سٰارِقِ دِلْ
  • سلام و درود
    خدمتتون عرض کنم که فکر کنم خانم فاطمه زاهدی باشند.
    پاسخ:
    ممنون که پاسخ دادین
    متاسفانه نمیشناسمشون اما کارشون ظاهرا درسته چون شعر پرمعنا و زیباییه
    موفق باشند و باشید
    باز هم ممنون
  • شادان شهرو بختیاری
  • درودها مهربانو

    غمباد را خواندم
    عالی بود
    و نکته ی بسیار قابل توجه در آن به خدمت گرفتن زبان اندام در نوشتار هست .  که بصورت مکمل در بیان دیالوگ ها از آنها استفاده کردید . فرق یک نویسنده چیره دست با یک نویسنده مبتدی در  رعایت همین شگردهاست . تولستوی هم در رمان هایش و بخصوص در سه رمان بزرگ جنگ و صلح . آناکارنینا و رستاخیز  از  جذابیت زبان اندام در کنار زبان گفتار در دیالوگ هایش استفاده کرده . آفرین . خیلی خوب بود . قلم قوی ای دارید 
    پاسخ:
    سلام استاد گرامی
    ممنونم از حمایت و نظر لطفتون
    سپاسگزارم


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">